بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

بوکس همچنان در مشت آخر کم می‌آورد

بوکس همچنان در مشت آخر کم می‌آورد

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،کاروان ورزشی ایران در حالی عازم هفدهمین دوره بازی های آسیایی شد که تیم ملی بوکس نیز شش نماینده در این رقابت ها داشت. فروتن گل آرا در وزن 60 کیلوگرم، امین قاسمی پور در وزن 69 کیلوگرم، سجاد محرابی در وزن 75 کیلوگرم، احسان روزبهانی در وزن 81 کیلوگرم، علی مظاهری در وزن 91 کیلوگرم و جاسم دلاوری در وزن 91+ ترکیب تیم ملی بوکس را در این بازی ها تشکیل می دادند.

   

فدراسیون بوکس که تا آخرین روزها بر سر تعداد بوکسورهای اعزامی و حتی کادر فنی تیم ملی برای اعزام به اینچئون با کمیته ملی المپیک چانه می زد سرانجام این شش بوکسور را به همراه سه مربی به کره جنوبی فرستاد.

مجتبی فرجی در حالی در روزهای پایانی منتهی به اعزام به ترکیب مربیان اعزامی اضافه شد که در اینچئون حتی در یکی از مبارزات هم فرصت حضور در کنار رینگ را پیدا نکرد و تنها می‌شد صدای وی را از جایگاه تماشاگران شنید.


اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس پیش از اعزام به اینچئون از جریان مخربی نام برد که قصد دارد وی، تیمش و فدراسیون بوکس را تخریب کند و پیش از بازی ها تیم را بر سر نتیجه گرفتن زیر منگنه بگذارند. احدی که تکرار نتیجه دوره قبلی بازی ها یعنی کسب سه برنز را هم نتیجه ای مطلوب برای شاگردانش اعلام کرده بود موفق شد دو نماینده در فینال بازی‌های آسیایی داشته باشد.

شاید بتوان فروتن گل آرا را ناکام ترین بوکسور ایران در این دوره از بازی های آسیایی دانست. کسی که همه از وی به عنوان باانگیزه ترین عضو تیم ملی نام می بردند. گل آرا بوکسور وزن 60 کیلوگرم که پس از کنار گذاشته شدن از تیم ملی به تشخیص مقصودی نایب رئیس سابق فدراسیون، دست از تلاش برنداشت و با درخشش در قهرمانی کشور کادر فنی را مجاب کرد که وی را به تیم ملی دعوت کنند در همان نخستین دیدار خود در اینچئون مغلوب بوکسور تایلندی شد. این نخستین مبارزه کاروان بوکس در اینچئون بود. مبارزه ای که کادر فنی و خود گل آرا اعتراض شدیدی به ناداوری در آن داشتند.


امین قاسمی پور بوکسور المپیکی ایران در وزن 69 کیلوگرم در اولین مبارزه خود بوکسور عربستانی را شکست داد. حریفی که انتظار هم نمی رفت بتواند مقابل  نماینده ما نتیجه ای بگیرد. قاسمی پور در دومین دیدار خود به مصاف سردار هودای بردیف ترکمنستانی رفت و نتیجه را به وی واگذار کرد تا پایان تلخی در اینچئون داشته باشد. وی که پیش از اعزام به اینچئون اعلام کرده بود که از المپیک هم آماده تر است نتوانست انتظارات را برآورده کند و بازنده از رینگ بیرون آمد.


سجاد محرابی نماینده ایران در وزن 75 کیلوگرم اگرچه در دیدار اولش مقابل فلسطین حریف خود را شکست داد اما در دیدار بعدی خود در مصافی سخت با ژانیبک آلیمخانولی قزاق مبارزه کرد. بوکسوری که در مسابقات جهانی قزاقستان و آسیایی اردن به 2 مدال طلا رسید. محرابی که سابقه باخت مقابل این بوکسور را در اردن هم تجربه کرده بود با شکست دوباره مقابل حریف قزاق خود با دست خالی از بازی‌های آسیایی خداحافظی کرد.

در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی لژیونر بوکس ایران که یکی از امیدهای اصلی برای کسب مدال در اینچئون بود در دیدار نخست خود مقابل حریف نه چندان سرسخت بوتانی به پیروزی رسید. روزبهانی در مبارزه بعدی بوکسوری از هندوستان را شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.


وی حالا باید در مبارزه بعدی خود تحت فشار روانی بالا به مصاف همان بوکسور قزاقی می‌رفت که در المپیک لندن و قهرمانی آسیا در اردن، مقابلش شکست خورده بود. نماینده 81 کیلوگرم ایران که خودش در لیگ نیمه حرفه ای بوکس قزاقستان با تیم آستانه آرلانز به قهرمانی رسیده بود در مبارزه ای سخت در حالی که تا لحظه بالا بردن دست حریف توسط داور خود را قهرمان می دانست بازنده معرفی شد تا با مدال برنز این بازی ها را به پایان برساند.

علی مظاهری یکی از با تجربه ترین بوکسورهای تیم ملی که در بازی های آسیایی دوحه موفق به کسب مدال طلا شده بود و در دوره پیش هم به مدال برنز بسنده کرده بود با یک قرعه خوب در همان دیدار اول با برد حریف مغولستانی مدال برنز خود را قطعی کرد. مظاهری در مبارزه بعدی به مصاف حریف اردنی خود رفت و در مبارزه ای نزدیک وی را شکست داد تا به فینال این دوره از بازی ها راه پیدا کند. سد قزاق روبه روی مظاهری هم قد علم کرد و نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم ملی با شکست مقابل بوکسور این کشور نتوانست مدال طلای خود در دوحه را تکرار کند.


جاسم دلاوری یکی از موفق‌ترین بوکسورهای ایران در این دوره از بازی‌ها بود. وی در دیدار نخست نماینده چین را شکست داد و در مبارزه بعدی در روزهای ناداوری اینچئون و با فشار روانی بالا توانست بوکسور میزبان را ببرد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد اما در نهایت با پیروزی مقابل بوکسور ازبک، فینالیست شد. دلاوری در دیدار پایانی در مصاف با بوکسور قزاق تسلیم شد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

پرونده بوکس ایران در بازی های آسیایی اینچئون با دو نقره و یک برنز بسته شد. بوکسورهای ایرانی ثابت کردند راه چندان دشواری تا رسیدن به فینال بازی های آسیایی ندارند اما در مشت آخر کم می آورند و نمی توانند مدال طلا را به خود اختصاص دهند و آن را به حریفان قزاق می دهند.

نمایندگان ایران در اینچئون که تنها با شرکت در دو تورنمنت و ماه ها اداره فدراسیون بدون رئیس، بدون حقوق و بدون اردوی برون مرزی به این نتیجه رسیدند هنوز توانایی مقابله با نماینده پرقدرت بوکس آسیا و جهان یعنی قزاق ها را ندارند.


فاصله ما با بوکسورهای قزاق هنوز زیاد است و پر کردن این فاصله با توجیه ناداوری منطقی نیست. اکبر احدی و کادر فنی تیم ملی با کمترین امکانات نتیجه قابل قبولی در اینچئون گرفتند هرچند حسرت هشت ساله طلای بازی ها هم چنان در دل بوکسی ها ماند

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد