بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

درخواست برای تغییر قوانین بوکس بعد از توفان بازیهای آسیایی



تهران- ایرنا- بدنبال توفانی از جنجال ها در مسابقات بوکس بازیهای آسیایی، برخی کشورها ممکن است قوانین جدید داوری در این ورزش را به چالش بکشند.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اد پیکسون و ریکی وارگاس مدیر اجرایی و رییس اتحادیه بوکس فیلیپین اظهار داشتند در نامه ای خطاب به نهادهای حاکم بر بوکس خواستار تغییر این قوانین شده اند.


بوکسورهای فیلیپین، هند و مغولستان همگی مدعی شدند قربان امتیازدهی شده اند که به نفع تیم میزبان این بازیها عمل کرد.

شکست یان کلارک بوتیستا از چوئه سانگ دونگ فیلیپین را آزرده خاطر کرد.

پیکسون گفت: من چگونه می توانم به جوان 19 ساله ای که چهار سال از عمر خود را دور از خانواده صرف تمرین کرد، بگویم که دنیا آنگونه که می پندارد زیبا نیست.

وی در مورد جوان کره ای که او را شکست داد نیز اظهار داشت: ما چه ارزشهایی را به او می آموزیم؟ اینکه او می تواند ببرد حتی اگر ضعیف تر باشد.

وارگاس گفت: مارک آنتونی باریگا یک فیلیپینی دیگر هم باید برنده می شد. دو مبارزه را از ما ربودند.

نهاد بوکس فیلیپین در نامه ای به کمیته برگزاری بازیهای آسیایی خواستار حمایت این کمیته از تغییر قوانین در این ورزش شده است.

اتحادیه بین المللی بوکس آماتور (آیبا) روز 31 اوت قوانین امتیازدهی شبیه بوکس حرفه ای را اعلام کرد. بازیهای آسیایی اولین تورنمنت بین المللی بود که این قوانین در آن اجرا شد.

اکنون پنج داور امتیاز می دهند، اما فقط رای سه داور به صورت تصادفی به حساب می آید. براین اساس بسته به امتیازات، یک بوکسور می تواند سه بر صفر ببرد یا دو بر یک ببازد.

اتحادیه بوکس فیلیپین قرار است در مورد طرح این موضوع در کنگره ماه آینده آیبا که درکره جنوبی برگزار می شود، تصمیم گیری کند.

پیکسون گفت: برخی مسئولان سایر فدراسیون ها مایل به طرح این مسائل در کنگره آیبا هستند.

بات اردن بادمانیامبو رییس کاروان مغولستان نیز از درخواست تغییر قوانین حمایت کرد.

وی گفت: اتفاقات بوکس در این بازیها خوب نبود. در حق بوکسور ما بی عدالتی شد. در مورد بوکسور هندی نیز بی عدالتی شد. موارد دیگری هم بود.

وی گفت: وقتی به کشورمان بازگشتیم لزوم تغییر قوانین را به آیبا اعلام خواهیم کرد. اگر موافقت کنند در تغییر این قونین با آنها همکاری می کنیم. بوکس براساس قوانین کنونی ورزش جوانمردانه ای نیست.

جنجالی ترین لحظه بازیهای آسیایی زمانی بود که ساریتا دوی از هند با وجود برتری مقابل حریف کره ای بازنده اعلام شد. زمانی که دست حریف کره ای به عنوان برنده بالا برده شد، شوهر بوکسور هندی به مشاجره با مسئولان بازی پرداخت که باعث شد پلیس وارد عمل شود.

روز بعد نیز دوی از دریافت مدال برنز خود خودداری کرد و آن را به گردن ورزشکار کره ای انداخت که در این وزن نقره گرفته بود.

این بوکسور هندی از آیبا عذرخواهی کرده است، با این حال آنها پرونده انضباطی را در مورد او دنبال می کنند.

پیکسون گفت: وو چینگ کوو رییس آیبا همواره از عدالت و شفافیت دفاع کرده است، اما حوادثی نظیر این به اعتبار این ورزش لطمه می زند.

این جنجال ها دستاورد قزاقستان در تصاحب شش مدال طلا را تحت الشعاع قرار داد.

شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا اظهار داشت: این ها مسئله تازه ای در بوکس نیست. بوکس سالهاست با مشکل اینکه ورزشکاران مدعی بی عدالتی می شوند، روبرو است. آنها برای حل این مشکل تلاش می کنند.

وی افزود: من این مسابقات را تماشا نکردم، اما شایعات زیادی در مورد بوکسور فیلیپینی و هندی که شایسته مدال های بهتری بودند شنیده ام. درنهایت ما باید به داوران احترام بگذاریم.

تصمیم آیبا در مورد کنار گذاشتن کلاه که در اصل برای جلوگیری از آسیب طراحی شده بود نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

این تغییر در کنار تغییر سیستم امتیاز دهی به منظور جلب هواداران بیشتر به تقلید از بوکس حرفه ای انجام شد.

چندین مبارزه در اینچئون به علت آسیب متوقف شد که در صورت وجود کلاه رخ نمی داد.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 به میزبانی کره جنوبی برگزار شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Sahar دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:40 ب.ظ http://bmstore.ir

مطلب مفیدی بود
مرسی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد