بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

بازی های آسیایی 2014 ، ناطق نوری: آینده بوکس در المپیک به خطر افتاده است



اینچئون - ایرنا - رییس فدراسیون بوکس ایران از تصمیمات غیرمنتظره فدراسیون جهانی این رشته (آیبا) پرده برداشت و گفت: این گونه تصمیمات آینده بوکس را در المپیک به خطر می اندازد . 

احمد ناطق نوری که حدود 26 سال است ریاست فدراسیون بوکس ایران را برعهده دارد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به بازی های آسیایی در اینچئون با اشاره به تغییر قوانین جهانی این رشته و داوری های پرانتقاد اظهار داشت: آیبا تصمیم گرفته است تا در بازی های آسیایی 2014 داوری از قاره آسیا حضور نداشته باشد و تمامی داوران از دیگر کشورها هستند.


وی افزود: متاسفانه قوانین داوری از سال گذشته به طوری تغییر کرد که دیگر هیچ فردی نمی تواند به غیر از هیات ژوری نتیجه را ببیند و پس از مسابقه نیز اعتراض فایده ای ندارد.

رییس فدراسیون بوکس گفت: هم اکنون مسابقات در سه راند سه دقیقه ای برگزار می شود و در نهایت فرد پیروز با دخالت مستقیم داوران مشخص می شود.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: داوری های بوکس در فدراسیون جهانی مافیایی اداره می شود و همین مساله باعث ناراحتی بسیاری از کشورها شده است.

وی در پاسخ به این سوال که حذف کلاه از مسابقات بوکس و افزایش خشونت در این رشته موجب احتمال کنار رفتن آن از المپیک نخواهد شد؟ گفت: دقیقا همین خطر احساس می شود و نمی دانم براساس چه منطقی این تصمیم اتخاذ شد.

ناطق نوری گفت: بوکس آماتوری با حرفه ای باید تفاوت داشته باشد اما رییس آیبا می خواهد تغییرات گسترده ای را ایجاد کند و این امر موجب نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

رییس فدراسیون بوکس ادامه داد: المپیک جای ورزش و دوستی در عین سلامت است و واقعا جایگاه بوکس به خطر افتاده است. بسیاری از رشته ها به دلیل خشونت هنوز موفق به راهیابی در المپیک نشده اند اما حالا آیبا با دست خودش خطر کرده است.

وی با انتقاد از داوریهای بازیهای آسیایی 2014 گفت : اگر بگویم فروتن گل آرا را با ناداوری مشهود حذف کرده اند، خیلی ها معترض می شوند که بهانه آورده ایم. با این حال همه مشاهده کردند که بوکسور کره شمالی برابر نماینده میزبان و بوکسور تایلند مقابل هند با چه تصمیمات غیرقابل باوری بازنده اعلام شدند.

ناطق نوری با اشاره به این که امید می رود تیم ملی بوکس دو فینالیست داشته باشد ،گفت: علی مظاهری، احسان روزبهانی و جاسم دلاوری بسیار آماده هستند و من امید دارم دو فینالیست داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان، مربیان و ورزشکاران بوکس ایران پس از هر باخت داوری را مقصر می دانند، گفت: در المپیک آن قدر داور آلمانی برای علی مظاهری بد قضاوت کرد و قانون را زیر پا گذاشت که اخراج شد و در اینچئون هم حق گل آرا را خوردند. یقین کنید خودمان پس از این همه سال می دانیم که کجا ضعف داشتیم و چه زمانی داوری نقش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد