بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

واکنش سیاستمداران بین‌المللی به درگذشت اسطوره بوکس جهان

16-خرداد-95
بهنام دوستدار- واکنش سیاستمداران بین‌المللی به درگذشت اسطوره بوکس جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ درگذشت محمد علی کلی، قهرمان مسلمان پیشین بوکس سنگین وزن، واکنش مقامات سیاسی جهان را به دنبال داشت. 

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، درگذشت محمد علی کلی را برای جهان تکان دهنده توصیف کرد.

برنی سندرز، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم کلی را مردی شجاع توصیف کرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، هم پس از درگذشت محمدعلی کلی با انتشار پیامی توییتری گفت:«محمدعلی در سن هفتاد و چهار سالگی درگذشت. او قهرمانی واقعا بزرگ و انسانی فوق العاده بود. همه ما دلمان برایش تنگ خواهد شد.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز گفت: مبارزات محمد علی کلی به عنوان یک مسلمان و انسان خوب علیه نژاد پرستی و بی عدالتی هرگز فراموش نخواهد شد.

در دهمین حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ضمن طلب آمرزش برای این ستاره سابق بوکس جهان، در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: محمد علی کلی در رینگ بوکس و مبارزه برای عدالت، کرامت و صلح بزرگترین بود و رحمت بی کران الهی بر وی باد.

وی افزود: محمد علی کلی در چنین کشوری با توان و شجاعتش در میان افرادی قرار گرفت که پیشگام پاره کردن زنجیرهای تبعیض بودند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، هم دستاوردهای محمد علی را فراتر از رینگ بوکس دانست و گفت مفتخر است که «مدال شهروندی ریاست جمهوری» آمریکا را در ژانویه 2001، درست قبل از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش، به محمد علی اعطا کرده است.

کلینتون افزود، علی با تلاش‌ها و پیروزی‌های خود حتی فراتر از افسانه‌ها رفت.

بنیاد نلسون ماندلا نیز در پیامی اعلام کرد ماندلا احترام زیادی برای علی قائل بود و وی را تحسین می‌کرد.

از سوی دیگر، جرج فورمن و مایک تایسون دیگر اسطوره های بوکس نیز یاد محمد علی کلی را گرامی داشتند.

پله، اسطوره فوتبال جهان نیز مرگ محمد علی را «ضایعه‌ای بزرگ برای جهان ورزش» دانست و گفت: «محمد علی دوست من، بت من، قهرمان من بود.»

مراسم خاکسپاری محمد علی کلی جمعه آینده برگزار خواهد شد. بیل کلینتون در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

محمد علی کلی از بیش از 30 سال پیش از بیماری پارکینسون رنج می برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد