بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

رقابتهای بوکس لیگ شمالغرب کشور- تیم اردبیل درخانه سلاخی شد/ اشتباه داوری سهو یا مغرضانه؟

 

گزارش اختصاصی بهنام دوستدار 1-خرداد-95
بهنام دوستدار- در دور اول رقابتهای بوکس لیگ شمالغرب کشور تیم اردبیل بعنوان میزبان این دوره قربانی شد....


بنابراین تیم منتخب استان اردبیل در این دوره با تیمی خوب به میدان گام گذاشت اما پس از دو روز رقابت درکمال بهت همگان در جایگاه سوم این مسابقات چهارجانبه قرار گرفت.این درحالیست که در رقابتهای مشابه تیمها از امتیاز میزبانی به نحو احسن ومطلوبی استفاده میبرند اما در بازیهای این دوره مشتزنان منتخب استان اردبیل در خانه خود قربانی برخی قضاوتهای ناصواب گردند. 

در بین تیم داوری 10نفره این رقابتها تنها یک داور از استان اردبیل حضور داشت بنابراین بنظر میرسد این عامل بیشتر در جایگاه تیمی اردبیل نقش داشته باشد. مشتزنان منتخب اردبیل در این رقابتهابا 3 طلا و3نقره در جایگاه سوم قرار گرفتند اما این درحالیست که تیم آذربایجانغربی با 2طلا و 3نقره در جایگاه دوم تیمی این بازیها قرار گرفت.


اینک صرفنظر از نوع ارزیابی و امتیاز دهی به مدالهای کسب شده تیمها، تیم اردبیل باید بعنوان میزبان درجایگاه دوم قرار میگرفت واصل انصاف وعرف حاکم در رقابتهای دوره ای بیشتر بر محورحق تقدم صاحبخانه و احترام به تیم میزبان تاکید مینماید که متاسفانه دراین بازیهای دوستانه بویی از انصاف در حق تیم میزبان اعمال نگردید.


بنا به روایت دبیر هیات بوکس استان اردبیل در فینال وزن 69 کیلوگرم بازیکن اردبیل با رای سه داور ازپنج داورحاکم برنده میدان بود که بخاطر یک اخطار سختگیرانه ریفری وسط این پیروزی به شکست نماینده اردبیل بدل گردید.این درحالیست که حتی پس از اعمال این اخطار دو مشتزن در امتیازها مساوی بودند پیروزی دراین بازی تیم منتخب استان اردبیل را مستقیم به روی سکوی قهرمانی میبرد که بنظر میرسد سختگیری وشاید تنگ نظری برخی قضات رینگ بوکس این قهرمانی را از تیم میزبان گرفت و درنهایت شقوت وبیرحمی تیم اردبیل به جایگاه سوم تبعید گردید.


هیات بوکس استان اردبیل باتلاش وزحمات وحید زوارزاده رییس هیات وحتی باهزینه شخصی ایشان با تحمل هزینه سنگین مالی مجری این مسابقات به وقت مقرر گردید وهمچنین تیم میزبان با صرف هزینه بیش از معمول از به تاخیر افتادن این رقابتها جلوگیری نمود.

یک نکته جالب راجع به داوری در فینال سنگین وزن این رقابتها اتفاق افتاد درجریان این بازی یکی از مشتزنان راند اول را بدون لثه بند مبارزه کرد به طوری که داور مشهور بین المللی کشورمان بعنوان ریفری وسط این بازی پس از پایان راند اول و با اشاره برخی دوستان متوجه قضیه گردیدندو...


رقابتهای لیگ شمالغرب کشور با قهرمانی زنجان دراردبیل پایان یافت و نتیجه تیمی تیمهای حاضر بدین شرح میباشد

زنجان با 4 طلا و2 نقره اول
ارومیه با 2 طلا و3 نقره دوم
اردبیل با 3طلا و3 نقره سوم !
و آذربایجان شرقی با 1 نقره چهارم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد