بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

وداع تلخ ملی پوشان بوکس ایران با رقابتهای انتخابی المپیک درچین/ سپهوند تنها نماینده بوکس ایران در شب نیمه نهایی

گزارش تحلیلی بهنام دوستدار 11- فروردین- 95
در شب پنجم رقابتهای بوکس انتخابی المپیک یکی از شب های تراژیک بوکس ایران رقم خورد.


برپایه این گزارش بدنبال حذف چهار نماینده بوکس ایران از رقابتهای بوکس آسیا-اقیانوسیه تمام امیدها به مشتزنان اوزان سنگین بود که دیروز در یک شب فاجعه بار از چهار نماینده حاضر در روی رینگ سه ملی پوش بوکس کشورمان با رقابتهای اتخابی المپیک چین وداع نمودند. 

دیشب مجید سپهوند در اولین بازی خود و اولین نبرد تیم ملی در روز پنجم چراغ اول را روشن نمود ملی پوش وزن91+ در برابر رقیب سوری خود پیروز شد امیدها به سوی سایر ملی پوشان ازجمله در اوزان 81 و91 نیز زنده شد تا اینکه سجاد کاظم زاده در وزن 69 به روی رینگ رفت وبرابر بوکسور فیلیپین بازنده اعلام شد.


بدنبال حذف کاظم زاده جوان وکم تحربه امیدها وفشارها روی نماینده وزن 75 بیشتر شد تا اینکه سجاد محرابی دراین وزن و در یک نبرد نزدیک وپایاپای برابر مشتزن مغول متوقف شد و القصه در نهایت آخرین چراغ تیم ملی در شب پنجم با شکست سالارغلامی خاموش شد.


غلامی ملی پوش وزن 91- علیرغم کم تجربه بودن در رقابتهای بین المللی در تقابل با نماینده قلدر چین خوب مبارزه نمود تا حدی که در هر سه راند توانست رای یکی از سه داور کنار را به نفع خود جلب نماید اما آرای 2داور دیگر کناررینگ نتیجه بازی را به سود نماینده چین رقم زد تا دریک شب بهاری از روزهای خوش عید نوروز یکی از حوادث تراژیک بوکس ایران رقم بخورد و 7 نماینده از 8 بوکسور حاضر دررقابتهای انتخابی المپیک یکی پس از دیگری از گردونه رقابتها حذف گردند.


علیرغم این شکست تلخ میتوان گفت امیدها همچنان به رقابتهای انتخابی آذربایجان هست این رقابتها که در خردادماه برگزار میگردد آخرین دروازه ورود مشتزنان به المپیک ریو خواهد بود از اینرو متولیان بوکس کشور وملی پوشان با فراموشی موقت این شکست تلخ باید امیدها را برای کسب سهیمه در باکو زنده نگه دارند اما این امیدها باید به پشتوانه حضور در رقابتهای تدارکاتی قوی و تورنمنت های معتبر بین المللی باید زنده باشند نه اینکه با شرکت در مسابقاتی با کیفیت محلی همچون جاده ابریشم چوب حراج به آبروی بوکس ایران بزنیم.


مسابقاتی نظیر جام جاده ابریشم بنام تورنمنت باصطلاح بین المللی توسط برخی افراد سودجو معرفی میشود اما این بازیها با کیفیت پایین تر از رقابتهای کوچه بازاری فقط محلی جهت کسب درآمد برخی مربی نمایان وفرصت طلبان می باشد.


از اینرو در این مدت یک ماه مانده به انتخابی المپیک درباکو باید با تدارکات حرفه ای وارد عمل شد تا ملی پوشان بوکس بتوانند با حضور دررقابتهای معتبر و با تیمهای مطرح بوکس جهان به مبارزه وکسب تجربه بپردازند هرچند درمدت چندماه مانده به المپیک 2016ریو برگزاری اردو یا مسابقه با تیمهای تراز اول و مطرح جهان خود یک مساله ومعادله سخت وسنگین مینماید که برای ورود به این عرصه نیازمند تیم تدارکاتی وپشتیبانی باتجربه وحرفه ای هستیم که شرایط لازم را برای تیم ملی بوکس کشورمان فراهم نماید تا نمایندگان بوکس کشورمان در آخرین آزمون انتخابی المپیک بتوانند سهمیه بوکس کشورمان را افزایش دهند وبدین واسطه گامی در جهت توسعه ، ترقی ومعرفی بوکس ایران به جهانیان برداشته شود.آمین

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد