بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

دبیر فدراسیون بوکس: سهمیه روزبهانی به حساب احدی نوشته نمی شود/فقط ناطق می تواند بوکس را مدیریت کند/ امیدواری به کسب سهمیه بیشتر

یکشنبه ۸-فروردین-۹۵
بهنام دوستدار- دانشمند دبیر فدراسیون بوکس میگوید درانتخابی چین به 2 تا 3 سهمیه امیدواریم و این را به کمیته ملی المپیک هم گفتیم وی در ادامه گفت: پس از حضورم در فدراسیون به من ثابت شد تنها کسی که می تواند ورزش بوکس را مدیریت کند ناطق نوری است.


بنابراین گزارش وبه نقل از خبرنگارمهر، بوکس اگرچه یک رشته مدال آور المپیکی است اما تا به امروز تنها یک سهمیه کسب کرده است و راه دشواری نیز برای افزایش آن دارد. بسیاری از مهره های با تجربه این رشته یا مصدومند و یا به لحاظ شرایط سنی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده اند. 

در این بین علاوه بر مهره هایی که در APB مشت می زنند و همچون احسان روزبهانی (تنها المپیکی این رشته) قصد دارند از رینگ این مسابقات به ریو برسند، دو راه دیگر برای کسب سهیه در بوکس برای بوکسورهای آماتور وجود دارد. یکی رقابتهای چین است که از پنجم فروردین ماه آغاز شده و دیگری رقابتهای آذربایجان است که نقطه پایانی بر تلاش ملی پوشان ایرانی برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ است.


اگرچه تیم ملی بوکس بزرگسالان با ترکیبی جوان و نسبتا بی تجربه عازم چین شده اما علی دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس که مهمان خبرگزاری مهر نیز بود معتقد است این تیم شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد. البته شرایطی نیز در این موضوع دخیل است. مصاحبه کوتاه خبرنگار مهر با دبیر و سخنگوی فدراسیون بوکس را مشاهده می کنید:


* کسب سهمیه المپیک در این چند ماه باقی مانده برای بوکس خیلی دشوار است،نظر شما چیست؟
- همانطور که می دانید کشور ما در جایی واقع شده است که سلاطین بوکس دنیا در آن حضور دارند. به عنوان مثال قزاق ها حرف نخست را در بوکس می زنند. در بازیهای آسیایی اینچئون همین قزاقها از طریق مدال آوری در بوکس خودشان را در جدول مسابقات بالا کشیدند.


* حضور همین سلاطین در کنار تهدید می توانند یک فرصت هم برای بوکس ایران باشد، اینطور نیست؟
- دقیقا همین طور است. ما در حال حاضر ارتباط خودمان را با قزاق ها خیلی خوب کرده ای. حتی تیم بوکسمان را به این کشور فرستادیم تا در کمپ تخصصی آنها تمرین کند. در صحبتی که با مسئولان بوکس این کشور داشتم به من گفتند که در هر شهرستان خود چند خانه بوکس دارند و این رشته را از سنین پایین به کودکان قزاق آموزش می دهند. همین کارها را انجام می دهند که بوکس قزاقستان قهرمان باشگاه های جهان است.


* اما شرایط بوکس در کشور ما خیلی دشوار است،نظر شما در خصوص مدیریت بوکس در ایران چیست؟
- به نظرم هیچ کس جز ناطق نوری نمی توانست و نخواهد توانست بوکس را پیش ببرد. از وقتی در فدراسیون بوکس مشغول به کار شدم به من ثابت شد که ناطق نوری با نفور سیاسی و اجتماعی و مذهبی و شرعی و مدیریت درستش بهترین گزینه ای است که می تواند بوکس را هدایت کند.


* منظورتان این است که در صورت رفتن ناطق نوری بوکس با فرد دیگری موفق نخواهد شد؟
- مطمئنم اگر ناطق نوری از بوکس برود افرادی که مخالف فعالیت این رشته هستند کارهای خود را شدیدتر انجام می دهند. همانهایی که سنگ چلوی پای پخش مستقیم و لیگ و اسپانسر ها می اندازند. آقایانی که با فرهنگ بوکس آشنایی ندارند و دشمنی و عناد می کنند.


* به نظر خودتان علت عدم پخش تلویزیونی مسابقات بوکس چیست؟
- به نظرم بذر کینه در صداو سیما کاشته شده است. مگر می شود مسابقات موی تای و ووشو و کیک بوکسینگ پخش شود و بوکس نه؟ بوکس که رشته خطرناکی نیست این را تحقیقات یکی از دانشگاه های آمریکا نیز به اثبات رسانده است. اگر بوکس خطرناک بود که کلاه را از آن حذف نمی کردند. پردرآمدترین ورزش دنیا بوکس است اما متاسفانه در کشور ما خیلی ها سنگ اندازی می کنند.


* برویم سراغ تیم ملی بوکس، به نظر شما ترکیبی که به چین اعزام می شوند بی تجربه نیستند؟
- نه چنین نظری ندارم. وقتی در کمیته ملی المپیک از ما سوال شد که شانستان برای کسب سهمیه المپیک چقدر است گفتیم دو سه سهمیه. در بوکس ۵۰ درصد کار خود ورزشکار است و ۵۰ درصد مابقی بحث قرعه کشی است. این که بوکسور د رچه گروهی قرار می گیرد و با چه کسانی مبارزه می کند خیلی مهم است. این رقابتهای تک حذفی است و کافی است شب اول بوکسور به حریف میدان دیده و با تجربه ای بیفتد و همین باعث حذفش از گردونه رقابتهاشود.


* چقدر به کسب سهمیه این تیم امیدوارید؟
- در کل آسیا تنها ۱۳ بوکسور در رقابتهای جهانی دوحه قطر کسب سهمیه کردند. ما در سبک وزن همیشه یک پله پایین تر از رقبای دیگرمان به ویژه آسیایی شرقی ها بودیم و بیشترین شانسمان در سنگین وزن بوده است. برای رقابتهای چین تیم را با ترکیب کامل می فرستیم. تیم شرایط مطلوبی دارد و امیدورام قرعه خوبی به بوکسورها بخورد و به مدال و در نتیجه سهمیه برسیم.


* بالاخره چه کسی سرمربی تیم ملی در المپیک ریو خواهد بود؟
- ما به مربیان داخلی اعتماد کردیم. هر کس که بتواند سهمیه بیشتری برای المپیک کسب کند سرمربی تیم ملی خواهد بود. فراموش نکنیم سهمیه احسان روزبهانی پیش از سرمربیگری احدی در تیم بوکس حرفه ای بود و به نام وی نوشته نمی شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
biiitaaa یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:05 ب.ظ http://maloosak.69.mu

در شکفتن جشن نوروز براتون سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندم.خیلی خوشحال میشم عزیزم به منم سر بزنین
54648

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد