بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک 2016 / تیم ملی بوکس در رقابت‌های انتخابی المپیک چین

سه‌شنبه ۳-فروردین-۹۵
بهنام دوستدار- ملی پوشان بوکس کشورمان در رقابتهای انتخابی المپیک به روی رینگ می‌روند.

بنابر این گزارش ‌و به نقل از ایسنا‌، تیم ملی بوکس یران در حالی برای رسیدن به المپیک 2016 در ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه چین حاضر می‌شود که شرایط دشواری در این ر‌قا‌بت‌ها پیش‌رو دارد. 

ملی‌پوشان ایران در این ر‌قا‌بت‌ها در 10 وزن برابر حریفان خود صف آرایی می‌کنند. امید احمدی صفا(49 کیلوگرم)، پویا ناوی(52 کیلوگرم)، دانا اسماعیل زاده(60 کیلوگرم)، اسماعیل ارمشی(64کیلوگرم)، سجاد کاظم زاده(69 کیلوگرم)، سجاد محرابی(75 کیلوگرم)، مجید حاج عباسی(81 کیلوگرم)، سالار غلامی(91 کیلوگرم) و مجید سپهوند(+91 کیلوگرم) ملی‌پوشانی هستند که در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور پیدا می‌کنند.

تیم ‌ملی بوکس ایران پیش از حضور در ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه چین، عازم یک دوره اردوی تدارکاتی همراه 10 روزه در کشور اوکراین شده بود و با مشتزنان این کشور صاحب‌نام در بوکس نیز دیدار کند و با آمادگی راهی ر‌قا‌بت‌های چین شود.

در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک که در کشور چین برگزار می‌شود سه نفر نخست هر وزن سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2016 را به دست می آورند. البته به دلیل این که نفر سوم در ر‌قا‌بت‌های بوکس به صورت مشترک تعیین می‌شود، نفر سومی شانس حضور در المپیک را دارد که نتیجه‌ بهتری در این ر‌قا‌بت‌ها کسب کرده باشد.

در این ر‌قا‌بت‌ها به دلیل حضور بوکسورهای آسیایی، کار ایران در کسب سهمیه المپیک 2016 به خصوص در سبک وزن دشوار است. با این حال کادر فنی تیم ‌ملی بوکس ایران امیدوار به کسب دو سهمیه در این ر‌قا‌بت‌ها است.

رقابت‌های انتخابی بوکس المپیک در سطح قاره آسیا از پنجم فروردین ماه به میزبانی شهر کیانان چین برگزار می‌شود.

همچنین یکی دیگر از راه‌های رسیدن مشت‌زنان ایران به بازی‌های المپیک، ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک در کشور آذربایجان است. این ر‌قا‌بت ها از 18 تا بیستم خرداد ماه در باکو برگزار می‌شود. در این ر‌قا‌بت‌ها به جز در وزن 49 کیلوگرم که دو سهمیه و وزن 91 + کیلوگرم که یک سهمیه داده می‌شود، در سایر وزن‌ها پنج سهمیه المپیک به مشتزنان برتر داده می‌شود.

البته به نظر می رسد در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک در کشور آذربایجان بوکسورهای ایران کار نسبتا راحت‌تری برای کسب سهمیه المپیک دارند و شاید اگر کمی خوش شانس باشیم در این ر‌قا‌بت‌ها بتوانیم دو سهمیه المپیک را کسب کنیم.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن مشتزنان ایران به المپیک 2016 شرکت بوکسورها حرفه‌ای در ر‌قا‌بت‌های بلغارستان است که با حضور بوکسورهای حر‌فه‌ای و آماتور اردیبهشت‌ماه در این کشور برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد